Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Kalas och kostråd...

Av Peter - 22 februari 2008 14:03

Fredag och regnet det bara öser ner. Tur att jag bestämde mig för en vilodag i dag. Har känningar i samtliga av benens muskler och är lite öm i en av vadmusklernas fästen, men i morgon är det bara och gå påt igen. Svärmor kom infarandes med buller och bång för en timma sedan och direkt tog hon plats vid spisen. Det har skaltas och hackats och tjatats en stund men nu känner jag dofterna, av god libanesisk mat, som sprider sig i lägenheten. Som tur är så har jag inte full koll på libanesiskan och slipper på så sätt ta del av allt skvaller som delas mellan svärmor och fru.


Igår löptränade jag en kortis. Det blev 48 minuter och det gick mycket segt. Därav vilodagen idag. Annars var det mesta inriktat på födelsedags kallas då svåger blev 38, frugan 28 och pojken 16. Vi firade denna härliga trio hemma hos oss och det blev smörgåsar, kakor, bullar och tårta. Mycket socker men det var ju en trippelfödelsedag...


Igår träffade jag även på Jonas Colting, vår ende världsstjärna i Borås. Han var nyss hemkommen och stövlade in på Andreas Restaurang, där jag och familjen nyss ätit färdigt. Han såg något trött ut då han precis kommit hem från sin tripp till USA och Canada. Eftersom vi känner varandra sedan tidigare vågade jag mig fram, när familjen gav sig av, och frågade om jag fick undra några frågor. Jonas hade inga problem med detta och jag fick i mitt motions triathlonliv svar på en och annan fråga som jag undrat över. Under tiden som han åt sin ärtsoppa och sina stekta fiskar pratade vi löp och cykelträning samt kost. Fick några goda råd som jag omgående kommer att sjösätta. Bland annat kommer jag från och med mars att köra intervaller, något jag inte gjort på nästan nio år. Fick en bra lösning på vad jag behövde och det känns mycket motiverande. Fick även några bra råd om kosten vilket gör att jag kommer börja förändra mitt matintag från och med nästa vecka. (Måste invänta lönen och fylla på kyl och skafferi med ett något annat utbud än det nuvarande) Tack Jonas för en stimulerande stund av rådgivning... Hade jag kunnat skulle jag bjuda tillbaka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 1 oktober 2008 16:10

Har varit på två mycket roliga och givande utvecklingsdagar ihop med Norrby stadsdel. En härlig samling människor som hade en sån skön vilja att få vara med och utveckla sitt arbete för att det skulle gynna Norrby så bra som möjligt. Var mycket rolig...

Av Peter - 29 september 2008 20:28

Hej och hå. Snart får jag gå hem efter en mycket givande dag på jobbet. Håller fortfarande på med att strukturera upp pappersversionen av min nya grupp, och det går riktigt bra. Det som ser enkelt ut när man startar blir något mer komplext efter en s...

Av Peter - 23 september 2008 08:58

Gick till jobbet samtidigt som sonen skulle till skolan. Detta innebar att vi kunde gå och småtjata hela Allégatan fram till det var dags för mig att svänga in till jobbet. En riktigt bra start på dagen faktiskt. På jobbet har jag under morgonen reda...

Av Peter - 13 september 2008 19:50

Att träna ett tungt styrkepass, bänkpress mm, precis innan jag sätter mig vid tangentbordet har sina avigsidor. Fingrarna trycker inte där min hjärna har bestämt, utan lever ett eget liv. Detta innebär att dessa korta rader har tagit en evighet att s...

Av Peter - 8 september 2008 18:07

Ett kontor, ösregn utanför och första schemaändringen redan imorgon = första dagen i min nya roll som chef för Tillitsgruppen. Chef och chef förresten, jag är förvisso gruppchef men har ännu ingen grupp. Detta leder till att jag försöker bestämma öve...

Ovido - Quiz & Flashcards