Alla inlägg den 2 februari 2008

Av Peter - 2 februari 2008 21:54

I går kom då min vilodag. Kände helt enkelt inte för att träna samtidigt som jag var öm i varje muskel jag hade, kändes det som i alla fall. Vad göra? Jo jag läste hela dagen, Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson. Vilken underbar bok. Detta var bok nummer två av tre i hans Millenium serie och den var lika fängslande som ettan. Från första meningen till dess boken var slut ville jag bara ha mer. Att försöka lägga bort boken en stund och göra ingenting var inte aktuellt. Språket, berättartekniken och berättelsen som sådan gjorde att det var hur kul och spännande som helst att bara plöja på med läsningen. Det bästa av allt, jag fick bok nummer tre i födelsedagspresent och den ligger framlagd på bordet. I morgon börjar jag på den...


I dag sov jag länge och det var hur skönt som helst. Att bara ligga och smålura på morgonen och känna kroppsvärmen från hustrun är jätte mysigt. Gick upp och åt frukost, gröt med solroskärnor, nötter, krossade linfrön, lingon, mjölk, två ostmackor och grönt the. Därefter var det dax för en löprunda. Programmerade hjärnan redan i går kväll så att den var mentalt inställd på ett längre pass, två timmar. På med kläder och vätskebälte, sen bar det av i ett lugnt och skönt tempo. Försökte hålla ett lågt tempo och bara samla tid i dag. Varje gång som jag drack, var 25 minut, gick jag i två minuter för att löpmusklerna skulle få vila lite. Sprang en ny sväng i dag och fick på så sätt berika mig med vyer jag aldrig sett med löpskorna på tidigare. Det var mycket blåsigt och stundtals kom det snö farande, men vid några tillfällen tittade solen fram och det blev helt underbart ljust. Efter två timmar och fem minuter var jag åter hemma och gissa om jag kände mig nöjd med mig själv. Nu är det vila på soffan som gäller, frugan jobbar, och troligtvis blir det någon form av Tv tittning.


Förutom bokläsning kan det nog bli en cykeltur i morgon, om benen vill...

Ovido - Quiz & Flashcards