Direktlänk till inlägg 7 maj 2008

Solsken och trötthet...

Av Peter - 7 maj 2008 22:16

Solen skiner, fåglarna kvittrar och människor skrattar överallt. I detta läget är det tråkigt att känna sig tillbakadragen och kraftlös. Tröttheten sveper om mig som en blöt filt och jag kan inte kasta den av mig. Hela min dag har vairit seg och timmarna på jobbet var enormt långa idag. Ändå känner jag långt inne att människor tinar upp och naturen vaknar till liv. Träden knoppas och slår ut och jag ser, från polisbilen, hela hav av vitsippor som breder ut sig i vår underbara natur. Naturen ger mig en lektion i att det finns liv efter död, eller...


När jag inte är på topp är det skönt att ha en förstående och positiv hustru som låter mig vara ifred och som ger mig en go kram då och då. Det är även härligt att ha en dotter som lovar mig kramar nästa gång vi ses. Att jag får ha en förstående och trygg familj runt mig gör att jag inte behöver känna pressen att alltid vara den starke, vi hjälps åt. Samtidigt som jag skriver detta inser jag hur rätt jag har och hur lyckligt lottad jag kan känna mig. För visst skall väl livet gå ut på att vara lycklig.


Jag förundras över hur bloggen ibland kan få mig att må så mycket bättre efter det att jag skrivit några rader. När jag började idag var jag lite nere, men nu känner jag mig lite lättare till sinnet lagom till att jag skall gå och lägga mig.


På tal om inget alls så köpte jag fyra böcker idag. Nu blir det lite läsning innan John Blund kommer och kastar sömnsand i mina ögon.

 
 
new york om 7 veckor!

new york om 7 veckor!

11 maj 2008 19:22

haha du fick dig nog en kram idag tror jag även om jag försökte slipa undan hahah! tack för en mysig dag på almenäs, de va mypys! världens bästa pappa det är nog faktiskt du!

http://paolina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 1 oktober 2008 16:10

Har varit på två mycket roliga och givande utvecklingsdagar ihop med Norrby stadsdel. En härlig samling människor som hade en sån skön vilja att få vara med och utveckla sitt arbete för att det skulle gynna Norrby så bra som möjligt. Var mycket rolig...

Av Peter - 29 september 2008 20:28

Hej och hå. Snart får jag gå hem efter en mycket givande dag på jobbet. Håller fortfarande på med att strukturera upp pappersversionen av min nya grupp, och det går riktigt bra. Det som ser enkelt ut när man startar blir något mer komplext efter en s...

Av Peter - 23 september 2008 08:58

Gick till jobbet samtidigt som sonen skulle till skolan. Detta innebar att vi kunde gå och småtjata hela Allégatan fram till det var dags för mig att svänga in till jobbet. En riktigt bra start på dagen faktiskt. På jobbet har jag under morgonen reda...

Av Peter - 13 september 2008 19:50

Att träna ett tungt styrkepass, bänkpress mm, precis innan jag sätter mig vid tangentbordet har sina avigsidor. Fingrarna trycker inte där min hjärna har bestämt, utan lever ett eget liv. Detta innebär att dessa korta rader har tagit en evighet att s...

Av Peter - 8 september 2008 18:07

Ett kontor, ösregn utanför och första schemaändringen redan imorgon = första dagen i min nya roll som chef för Tillitsgruppen. Chef och chef förresten, jag är förvisso gruppchef men har ännu ingen grupp. Detta leder till att jag försöker bestämma öve...

Ovido - Quiz & Flashcards