Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Peter - 17 februari 2008 20:05

Efter två dagar 06.45 - 17.00 känner jag mig helt färdig. Tror faktiskt dagpass är det värsta med mitt yrke, och då speciellt helgdagarna. Dessa pass suger fullständigt musten ur mig och efter att ha ätit lite känner jag mig färdig för bädden. Problemet är att klockan bara är 20 och inte kan jag väl lägga mig så tidigt eller...


Tränat har jag inte gjort dessa dagar. Tanken i går var att köra lite styrka innan hemgång, men jag fick förtroendet att bevaka Elfsborgs match mot Bröndby. Efter att ha stått ute i kylan, och snön som föll, i nästan tre timmar var tanken på slagsmål med en skivstång fullständigt avklippt. Matchen vanns av Elfsborg med 2 - 0. De spelade riktigt bra och körde mer eller mindre över Bröndby, grattis.


Gårdagens supportrar var gänget med Bröndbyiter som åkte från Köpenhamn klockan åtta på morgonen och kom fram till arenan en timma innan matchstart. I väntan på avspark drack de än mer av sitt medhavda öl/sprit förråd samtidigt som de stod och huttrade. Dagens fråga "Var har ni isbjörnarna". Svar "I djurparken en kilometer bort". Stort jubel. Under match avtog entusiasmen stegvis men de fick inte kliva på den varma bussen förän matchen var slut, chauffören låg nämligen och sov.


Fick även en språklektion av danskarna. Knalle betyder knulla på danska. Bröndbyklacken fick stå på Knalleläktaren...

Ovido - Quiz & Flashcards