Alla inlägg den 28 februari 2008

Av Peter - 28 februari 2008 15:18

Seg, seg, seg. Så kände jag mig i dag. Gick omkring i lägenheten och hade inte lust till något. Dock vaknade en djävul till i mig, träningsdjävulen. Han for upp på min högra axel och började tjata så som bara han kan. "Tänk på dina mål i februari. Du är nära. Skall du slöa och låta målen glida dig ur händerna. Kom igen slöfock. Är du en medgångslöpare? Jag trodde du hade något att ge. Viker du ner dig så lätt." Så höll han på en bra stund. Naturligtvis låtsades jag, till en början, inte om att han existerade, men efter ett tag blev jag förbannade på den djävulen. Detta resulterade i att jag ganska snabbt fick fram mina rentvättade grejer, fick dem på mig och gav mig iväg.


Sprang iväg och tänkte vara ute i ca 75 minuter. Turen gick förbi Transåssjön, över 41án och in på det gamla övningsområdet. Där sprang jag vänstervarv i dess utkant för att komma in i skjutbaneområdet bakifrån. Plötsligt var det en bom över vägen, för första gången. På en skylt stod "Övning pågår. Förbjudet att beträda området". Jaha det var bara att köpa läget. I stället för att ha 25 minuter kvar, som det blivit om jag sprungit genom skjutbaneområdet, så fick jag vända och ta samma väg tillbaka, 50 minuters löpning. Skam den som ger sig, det var bara att löpa på. Och det gick bra. Kände mig stark hela vägen, men törstig. Hade inte med mig någon vätska ut och med tanke på att det blev något längre än väntat hade det behövts.


Väl hemma drack jag vatten och vitargos elektrolyt i mängder som skulle gjort en kamel avundsjuk.


I går var jag på ishockey och såg BHC slå mitt gamla favoritlag Leksand med 5 - 3. BHC var inte det skickligaste laget men de kämpade och slet och vann helt rättvist. Idag blir det basket i Borås Hallen, Borås mot Göteborgslaget Gothia. Jag tror på seger för Borås så att de klarar av att nå slutspelet.

Ovido - Quiz & Flashcards