Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Peter - 10 februari 2008 20:24

Vilodag i går med mängder av sport på Tv`n. När kvällen kom var jag helt slut på ett oaktivt sätt. Hade dock inga problem med att somna, bara öppna sovrummets balkongdörr och sedan glida in i drömmarnas värld.


I dag började dagen som i går, men efter damernas skidskytte kände jag mig rastlös och stod och tittade ut genom vardagsrumsfönstren. Spännande, tänkte jag och kände hur min egen ironi träffade mig som ett knytnävsslag i magen. Fram med cykelkläderna, ner till källarförrådet, fixa iordning allt och sedan iväg. Så skönt det var att komma ut och få lite frisk luft. Det var trögtrampat till en början men efter ca 20 minuter hade jag fått igång en bra kadens och cykeln gick frammåt med jämn fart. Cyklade till Gånghester och där upp på den asfalterade banvallen till Ulricehamn. Efter 70 minuter vände jag och när jag åter såg garageporten hade jag varit ute i två timmar och 20 minuter. Vad nöjd jag kände mig...


I morgon är det första dagen på dagveckan, vilket är tråkigt. Jag gillar inte att gå upp tidigt på morgonen, men det är bara att bita i det sura och köra på. Klockan 16, när jag slutat, är det samling på polishusgården för ett långpass löpning. Jag skulle tro att vi blir fyra fem stycken som ger oss ut för ett gemensamt löppass med mycket snack till en början...

Ovido - Quiz & Flashcards