Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

En positiv konstapel...

Av Peter - 1 oktober 2008 16:10

Har varit på två mycket roliga och givande utvecklingsdagar ihop med Norrby stadsdel. En härlig samling människor som hade en sån skön vilja att få vara med och utveckla sitt arbete för att det skulle gynna Norrby så bra som möjligt. Var mycket roligt att få representera polisen i en sådan här positiv samling. Eftersom "min" grupp skall arbeta på Norrby var det oerhört värdefullt för mig att dels få lära känna de verksamma människorna där samt att få vara med och placera in var och hur vår grupp skall kunna få ut mest av vår verksamhet. Det var även roligt att övriga inblandade tog emot polisen med öppna armar och med orden äntligen. Det märktes på de övriga att de saknat inblandning från vår myndighet och att de nu kände att vi alla blev bredare i kunskap och att samhällets helhet infann sig. Så nu är jag en trött, positiv poliskonstapel med många intryck att smälta.


Imorgon är jag ledig, inför helgens arbete, och det skall bli jätte skönt. SOVMORGON...

 
 
Ingen bild

NYC

6 oktober 2008 19:11

hej igen du!!
va skönt att du gillar min nya hälksosamma amerikanska livsstil hahahaha!!! de är la tur att du får gym på hotellet i alla fall!
Pat har kollat upp sakerna med och det kanske går att lösa men inte under natten med honom. just nu har jag inga telefonkort heller för de är slutsålt på macken men ringer när jag kan, annars får vi ju tjöta när du väl är här!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 29 september 2008 20:28

Hej och hå. Snart får jag gå hem efter en mycket givande dag på jobbet. Håller fortfarande på med att strukturera upp pappersversionen av min nya grupp, och det går riktigt bra. Det som ser enkelt ut när man startar blir något mer komplext efter en s...

Av Peter - 23 september 2008 08:58

Gick till jobbet samtidigt som sonen skulle till skolan. Detta innebar att vi kunde gå och småtjata hela Allégatan fram till det var dags för mig att svänga in till jobbet. En riktigt bra start på dagen faktiskt. På jobbet har jag under morgonen reda...

Av Peter - 13 september 2008 19:50

Att träna ett tungt styrkepass, bänkpress mm, precis innan jag sätter mig vid tangentbordet har sina avigsidor. Fingrarna trycker inte där min hjärna har bestämt, utan lever ett eget liv. Detta innebär att dessa korta rader har tagit en evighet att s...

Av Peter - 8 september 2008 18:07

Ett kontor, ösregn utanför och första schemaändringen redan imorgon = första dagen i min nya roll som chef för Tillitsgruppen. Chef och chef förresten, jag är förvisso gruppchef men har ännu ingen grupp. Detta leder till att jag försöker bestämma öve...

Av Peter - 30 augusti 2008 05:41

Nu är det dags att komma igång med bloggandet igen. Har inte haft dator sen den där hemma lade av i början på april. Sitter därför på jobbet och skriver ett par rader. Tösen min är i USA, närmare bestämt, New york och arbetar som aupair hos en polisf...

Ovido - Quiz & Flashcards