Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Träning och begravning...

Av Peter - 6 maj 2008 20:23

Idag har dagen kretsat runt begravning. Inte vilken begravning som helst utan ytterligare en polisbegravning. Det var vår chef Claes-Göran Yngwe, Bassen, som begravdes. Han dog helt utan förvarning för tre veckor sedan, min andra dag i Portugal, och blev bara 57 år. Bassen var för mig en mycket omtänksam människa och de gånge jag har haft det jobbigt i mitt polisliv har han stöttat mig. Bassen gillade att jag var rak och ärlig när han ville ha reda på vad jag tyckte om vissa idéer som han hade. Detta gjorde att vi hade ett mycket öppet klimat mellan varandra. Jag kände även att han hade förtroende för mitt polisiära kunnande och därför använde mig i de mest skiftande situationer. Jag har ännu inte riktigt förstått att han är borta för alltid, utan i min hjärna finns känslan av att han dyker upp visslandes runt hörnet, vi slänger lite verbal skit på varandra och han lämnar med ett skratt. Men det lär aldrig ske...


Begravningen var klockan 13 idag och jag var tvungen att slå ihjäl tiden fram till dess. Jag gick ner till Onyx och körde ett bra styrkepass på 65 minuter, gjorde mig i ordning och gick iväg på begravnigen. Efter denna kände jag mig tom och något nedstämd vilket gjorde att jag snörade på mig löparksorna och gav mig ut på en runda. Jag sprang till Almenäs och där tog jag mig runt en orienteringsbana innan jag sprang till polisstationen igen. Allt som allt tog denna nätta löprunda två timmar.


Nu har jag käkat, läst en mängd med papper och känner mig lite trött. Nattens vila skall bli skön...

 
 
Ingen bild

P

7 maj 2008 11:43

vadjobigt för dig pappsen, visste inte att det var bassen som hade dött!
Du ska fåe n bamsekramnär vi träffas nästa gång!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 1 oktober 2008 16:10

Har varit på två mycket roliga och givande utvecklingsdagar ihop med Norrby stadsdel. En härlig samling människor som hade en sån skön vilja att få vara med och utveckla sitt arbete för att det skulle gynna Norrby så bra som möjligt. Var mycket rolig...

Av Peter - 29 september 2008 20:28

Hej och hå. Snart får jag gå hem efter en mycket givande dag på jobbet. Håller fortfarande på med att strukturera upp pappersversionen av min nya grupp, och det går riktigt bra. Det som ser enkelt ut när man startar blir något mer komplext efter en s...

Av Peter - 23 september 2008 08:58

Gick till jobbet samtidigt som sonen skulle till skolan. Detta innebar att vi kunde gå och småtjata hela Allégatan fram till det var dags för mig att svänga in till jobbet. En riktigt bra start på dagen faktiskt. På jobbet har jag under morgonen reda...

Av Peter - 13 september 2008 19:50

Att träna ett tungt styrkepass, bänkpress mm, precis innan jag sätter mig vid tangentbordet har sina avigsidor. Fingrarna trycker inte där min hjärna har bestämt, utan lever ett eget liv. Detta innebär att dessa korta rader har tagit en evighet att s...

Av Peter - 8 september 2008 18:07

Ett kontor, ösregn utanför och första schemaändringen redan imorgon = första dagen i min nya roll som chef för Tillitsgruppen. Chef och chef förresten, jag är förvisso gruppchef men har ännu ingen grupp. Detta leder till att jag försöker bestämma öve...

Ovido - Quiz & Flashcards