Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Peter - 13 februari 2008 18:58

Först en härlig arbetsdag och därefter ett träningspass, så har mina tre senaste dagar sett ut. I måndags var vi sex stycken killar från arbetet som gav oss ut på en 90 minuters löprunda. Denna runda gick upp och ner på Rya åsar och var härligt jobbig. Att kämpa tillsammans med andra gör att jag pressar mig lite mer än när jag är ute och springer själv.


I går var det 70 minuter innebandy som gällde. Tre mot tre på vår lilla plan i motionshallen låter inte speciellt jobbigt, men om man vill kan det bli hur jobbigt som helst. Vi kämpade och slet som galningar och det hela var i bland mer fribrottning än innebandy, men alla höll humöret uppe och det gjorde det hela till ett kanon träningspass. Själv körde jag lite styrketräning också så att överkroppen skulle få en liten genomkörare.


I dag var det åter dags för ett befriande löppass. Fem man gav sig ut på en 82 minuter lång löptur. Denna gång något flackare vägval, men eftersom vi befinner oss i Borås är det ju backar överallt. En härlig runda bort till Kransmossen, på special vägar, och dess sju kilometersspår och sedan tillbaka till jobbet igen och en hägrande bastu. Efter dessa pass, samt att jag cyklade mountainbike i söndags, i 2 timmar 20 minuter, gör att jag känner mig nöjd och stark. Styrkan känner jag både i kroppen, själen och psyket. Märks det att jag är nöjd eller...


För övrigt har det nya löneavtalet, från 2006-10-01, blivit klart och allt är förhandlat fram till 2008-10-01. Detta innebär att brevbäraren får köra min löneavi i en vagn annars fördärvar han sin rygg, och det vore ju synd.


I morgon är det två månader kvar till dess att jag och frugan åker med Springtime till Portugal på ett två veckor långt träningsläger, eller Training Camp som det så vackert heter. Jag längtar...

Ovido - Quiz & Flashcards