Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Den kalla Atlanten...

Av Peter - 4 maj 2008 22:45

Solen sken och det var härligt varmt ute när jag vaknade vid lunchtid idag. Efter att ha fotpatrullerat större delen av de tre kvällspass jag gjort i veckan kändes benen stela och tunga. De något klumpiga kängorna är visserligen sköna men betydligt tyngre än mina nyinköpta Saucony löparskor. Men de tunga benen till trots så gav jag mig ut på en härlig löptur i det sköna vädret. Efter en timma var jag åter hemmet och hade lite känning i mina benhinnor. Dessa har varit helt ok under tiden i Portugal men de sabla kängorna gjorde att hinnorna började värka lite lätt...


Satt under kvällen och förde in min genomförda träning på löpsidan Funbeat.se. Måste säga att jag blev mycket nöjd när jag såg vad jag presterat under min vistelse i Portugal. Första veckan var jag sjuk i tre dagar, men vecka nummer två gick riktigt bra. Fick ihop nästan 10 mils löpning under denna vecka, noga räknat blev det 9,7 mil. Jag är helnöjd med detta och lite imponerad över att benen var med mig hela tiden. Testade även att få massage på mina vader och benhinnor. Detta är något jag skall göra fler gånger. De duktiga massöserna knådade mina vader och hinnor så jag nästan var gråtfärdig (Blev faktiskt erbjuden en frotéhadduk att bita i) men efteråt var det himmelskt skönt och dagen efter flöt löpningen på hur bra som helst.


Avslutade vecka två med att på fredagen springa 25 km i bergen, upp och ner i 30 gradig värme. Det var skönt, varmt, och oerhört vackert med löpning genom stora blomhav. När jag nådde vägs ände stod löpledaren och välkomnade mig med en nyplockad och skalad apelsin. På söndagen, efter att ha vilat på lördagen, hängde jag med på ett tretimmarspass i lugnt tempo. Efter två timmar stannade vi och tog en espreco innan vi genomförde den sista timman. Efter en timmas vila, med vätske och matintag, var det dags för ett 5km lopp på stranden. Jag vet inte hur det kom sig men benen bara dansade iväg och jag genomförde det hela på 20 minuter och 51 sekunder, i lös sand. Efteråt var det helt underbart att kasta sig i och svalka sig i den kalla Atlanten.

 
 
Ingen bild

Paulina

5 maj 2008 18:59

hahaha du är så sjuk du!! men vet du vad, jag gilar dig ändå ;)

 
Jag igen

Jag igen

6 maj 2008 19:39

föresten, så tycker jag om dig, du är världens bästa pappa!

http://paolina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 1 oktober 2008 16:10

Har varit på två mycket roliga och givande utvecklingsdagar ihop med Norrby stadsdel. En härlig samling människor som hade en sån skön vilja att få vara med och utveckla sitt arbete för att det skulle gynna Norrby så bra som möjligt. Var mycket rolig...

Av Peter - 29 september 2008 20:28

Hej och hå. Snart får jag gå hem efter en mycket givande dag på jobbet. Håller fortfarande på med att strukturera upp pappersversionen av min nya grupp, och det går riktigt bra. Det som ser enkelt ut när man startar blir något mer komplext efter en s...

Av Peter - 23 september 2008 08:58

Gick till jobbet samtidigt som sonen skulle till skolan. Detta innebar att vi kunde gå och småtjata hela Allégatan fram till det var dags för mig att svänga in till jobbet. En riktigt bra start på dagen faktiskt. På jobbet har jag under morgonen reda...

Av Peter - 13 september 2008 19:50

Att träna ett tungt styrkepass, bänkpress mm, precis innan jag sätter mig vid tangentbordet har sina avigsidor. Fingrarna trycker inte där min hjärna har bestämt, utan lever ett eget liv. Detta innebär att dessa korta rader har tagit en evighet att s...

Av Peter - 8 september 2008 18:07

Ett kontor, ösregn utanför och första schemaändringen redan imorgon = första dagen i min nya roll som chef för Tillitsgruppen. Chef och chef förresten, jag är förvisso gruppchef men har ännu ingen grupp. Detta leder till att jag försöker bestämma öve...

Ovido - Quiz & Flashcards