Alla inlägg under augusti 2008

Av Peter - 30 augusti 2008 05:41

Nu är det dags att komma igång med bloggandet igen. Har inte haft dator sen den där hemma lade av i början på april. Sitter därför på jobbet och skriver ett par rader. Tösen min är i USA, närmare bestämt, New york och arbetar som aupair hos en polisfamilj där. Lite häftigt faktiskt. Saknar henne en del men har planerat ett besök hos henne i början på november, skall bli hur kul som helst.


Annars har sommaren flutit på i lugnets tecken och jag har mestadels arbetat, umgåts med min fru, tränat lite och varit uppe i vår nyinköpta sommarstuga. En liten stuga på ca 54 kvadrat meter vid Borås största sjö. Vad skönt det är att komma dit, jag blir totalt lugn med en gång och det är hur gott som helst att sitta på den lilla verandan - dricka en kopp kaffe och läsa en bok. Naturen runt omkring är även mycket inbjudande när lusten för löpning kommer över mig.


I sommar har det blivit en löptävling och i våras var det en. Den i våras var en terängmarathon i Bohuslän. 44 km lång med 2000 höjdmetrar. Vad jobbig den var! Jag vart helt slut i låren vid banans slut, men som tur kom jag precis in över mållinjen. För två veckor sedan var jag uppe i Finspång och sprang ett Ultralopp, mitt livs första. Det blev 72 km på småvägar i ett behagligt löparväder. Trodde väl aldrig att jag skulle kunna springa så långt, men efter 7 timmar och 28 minuter var jag i mål. Nytt personligt rekord gällande längd, både kilometer och tidsmässigt.


Nu är klockan snart sex på morgonen och vår avlösning kommer snart. Skall fixa till det sista innan de kommer så att jag därefter kan gå hem och låta sömnen ta kommandot över min lekamen.

Ovido - Quiz & Flashcards