Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Jag gillar att träna...

Av Peter - 20 februari 2008 18:47

Jobbade kväll måndag, tisdag och hade fridag i dag. Har tränat något alla dagar och känner mig ganska stark i kroppen. Beställde energi och protein från Vitargo, över nätet, och var och löste ut detta niokilos paket idag. Så nu sitter jag framför datorn och dricker en chokladdrink innheållande protein och kolhydrater. Smakar faktiskt riktigt bra. Vet inte om jag inbillar mig men förr körde jag med produkter från Maxim och känslan är att de smakar mer socker. Kanske bara en känsla men den är viktig när man är trött och skall fylla på med energi.


I måndags blev det ett löppass med turlaget. Vi åkte buss till Kransmossen och sprang niokilometaren där. Det gick jätte bra och solen sken på oss. Löpningen var något ojämn tidsmässigt och jag avverkade de första fem kilometrarna på 25 minuter, men sen hände något och de sista fyra kilometrarna sprang jag på 15 minuter. Wow, kändes jätte kul.


I tisdags var det dags för en del av jobbets löpargäng att ge sig ut. Vi sprang som vanligt en böljande bana och vi är alla övertygade om att det inte går att syssla med slätlöpning i Borås, om vi inte skall springa en vändbana utmed Viskan. Det blev ett härligt pass, som sög skiten ur mina lår, och efter 90 minuters löpning var det dags för Bastu och skitsnack.


Idag spelade jag innebandy med mitt gamla turlag i 60 minuter och jag kände mig näst intill kraftlös i benen. Jag kämpade och slet men mitt lag blev utskåpade, ja näst intill förnedrade, men kul var det. Efter detta lyfte jag skrot och lät benen, vaderna, brösten och mina biceps få arbeta. Skönt var det och det känns att den regelbundna träningen gett effekt. Avslutade även detta pass med en omgång i bastun, vilket jag tycker är höjden av njutning.


I kväll är det kanon matcher i fotboll på Tv, men dottern och frugan har gaddat ihop sig och röstat ner mig. Detta resulterar i att jag får se nästan hela andra halvleken av matchen Lyon - Manchester United.


I morgon fyller frugan år, 28 noga räknat. Hon önskar sig löparskor så det blir väl till att traska iväg till Intersport och betala, för jag tycker det är skitkul att hon är ute och springer. Kalaset på kvällen blir för tre personer, frugan, Felix och svågern Martin. De fyller 28, 16 och 38 år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Peter - 1 oktober 2008 16:10

Har varit på två mycket roliga och givande utvecklingsdagar ihop med Norrby stadsdel. En härlig samling människor som hade en sån skön vilja att få vara med och utveckla sitt arbete för att det skulle gynna Norrby så bra som möjligt. Var mycket rolig...

Av Peter - 29 september 2008 20:28

Hej och hå. Snart får jag gå hem efter en mycket givande dag på jobbet. Håller fortfarande på med att strukturera upp pappersversionen av min nya grupp, och det går riktigt bra. Det som ser enkelt ut när man startar blir något mer komplext efter en s...

Av Peter - 23 september 2008 08:58

Gick till jobbet samtidigt som sonen skulle till skolan. Detta innebar att vi kunde gå och småtjata hela Allégatan fram till det var dags för mig att svänga in till jobbet. En riktigt bra start på dagen faktiskt. På jobbet har jag under morgonen reda...

Av Peter - 13 september 2008 19:50

Att träna ett tungt styrkepass, bänkpress mm, precis innan jag sätter mig vid tangentbordet har sina avigsidor. Fingrarna trycker inte där min hjärna har bestämt, utan lever ett eget liv. Detta innebär att dessa korta rader har tagit en evighet att s...

Av Peter - 8 september 2008 18:07

Ett kontor, ösregn utanför och första schemaändringen redan imorgon = första dagen i min nya roll som chef för Tillitsgruppen. Chef och chef förresten, jag är förvisso gruppchef men har ännu ingen grupp. Detta leder till att jag försöker bestämma öve...

Ovido - Quiz & Flashcards