Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Peter - 21 oktober 2007 19:12

Min syster fyller år i dag och jag har varit där och grattat henne. Min fru fick stanna hemma då hon höll på att svimma i badrummet en stund innan vi skulle åka. Jag förpassade henne till sängen innan jag åkte och kollade så att allt var ok med henne. När jag kom hem låg hon kvar och jag tror att hon var i stort behov av sömn och lugn och ro. Ibland kan syskonproblem och mycket arbete på obekväma tider suga musten ur en och då måste man ta igen sig och vila.


Jag vill ändå passa på att även i detta media säga "Grattis syrran och tack för gott fika och trevlig samvaro".


När jag kom hem käkade jag och efter det blev jag enormt trött. Vägrade dock att gå och lägga mig då jag måste komma i säng i tid, annars blir jag trött på jobbet i morgon. Gick därför iväg till jobbet för att träna lite och avsluta det hela med ett bastubad. Började lyfta lite skrot men kom på att det var oerhört tråkigt. Kom då på något mycket roligare och lika ansträngande, trappgång. Gick helt sonika iväg till trapphuset och transporterade mig upp till nionde våningen genom att gå på vart annat trappsteg. Detta var i jämförelse med styrketräningen oerhört roligt. När jag kommit upp till nionde våning tog jag hissen ner för att åter gå upp till  nian. Detta upprepade jag tio gånger och jag kände hur muskelmassan i benen hade problem med att stanna kvar innanför huden, vilka stora muskler jag byggde. Dessa tio gånger gjorde att jag totalt förflyttade mig ca 300 höjdmeter. Om jag är frisk? Vill du verkligen att jag skall ha någon synpunkt om det.


Jag säger det som Kenta sjöng "Just i dag är jag stark, just i dag mår jag bra"...

Av Peter - 21 oktober 2007 19:00

I går var det fotboll i Borås, Elfsborg mötte Örebro. Matchen var väl ingen höjdare har jag förstått och enligt de som såg den var Elfsborgarna mycket slöa och omotiverade. Synd tycker jag när det ändå kommer nästan 9000 åskådare och tittar på denna säsongsavslutning. Nog om detta.


Jag arbetade igår och tillsammans med mina kollegor skulle vi hålla reda på svansarna från Elfsborg och Örebro. Vi fick ligga i och vara på tå hela tiden och lyckades tack vare detta hålla ordning på de inblandade. När klockan närmade sig matchstart och Elfsborgarna skulle göra sin uppmarsch till arenan kom det ett oväntat larm på radion, "Stort bråk i stadsparken". När jag hörde detta tänkte jag "Vem faan bråkar? Alla svansarna från Elfsborg är ju här". Två patruller åkte i omgångar till stadsparken och döm om min förvåning när de konfirmerade att det var ett större bråk med ca 30 inblandade. När poliserna anlände spreds kämparna som löven i vinden, men några stycken fick följa med till polisstationen och syna dess betong från insidan.


När vissa frågor blivit besvarade framkom det att ingen Elfsborgare varit inblandad. Däremot hade Örebroarnas svans gjort upp om ett möte med svansen från Örgryte IS, från Göteborg och superettan. Alltså! Matchen var mellan Elfsborg och Örebro, men bråket i Borås Stadspark var mellan Örebro och ÖIS??? Sug på den du...

Ovido - Quiz & Flashcards