Alla inlägg den 1 oktober 2007

Av Peter - 1 oktober 2007 12:18

Regnet det bara öser ner, idag som igår. Igår fick jag masa mig upp ur sängen efter bara sju timmar i den. Det var kalasdags hos min syster då hennes två största barn, Max & Tea, fyllde 14 respektive 10 år. Med kudden fortfarande vid örat kom vi dit och blev bjudna på pastasallad med efterföljande tårta. En riktigt bra start på dagen med tanke på att jag under tiden som jag år bälgade i mig tre muggar kaffe...


Min syster med familj bor väldigt vackert, om än en bit från civilisationen, vid en sjö. Utsikten är magnifik och bara att vara där gör att jag känner mig rofylld. Vi hade med oss vår hund och den tillsammans med en drös av ungar gjorde att kalaset inte gick i tysthetens tecken. Efter ett par timmars gemytlig samvaro vände vi åter mot hemmet, skjutsade av min mor och far. (Vi har nämligen ingen egen bil, sedan två år tillbaka.) Tack syster yster och Martin för ett trevligt kalas...


En bra bit in på eftermiddagen, nästan när det blev kväll, gick jag och frugan till Pizzeria Campino. Vad gott att få trycka i sig en härligt onyttig pizza och bara njuta av det. När vi gick därifrån kände vi båda att det var som om man ätit varsin sten som åkt ner och lag sig som en klump i magen. Åter i hemmet började jag vanka fram och tillbaka en stund varpå frun min bad mig göra något aktivt. Eftersom hennes ord är min lag, mest när det passar mig, tog jag fram löparskorna och gav mig ut i regnet. Vad härligt det var att jogga en stund denna mörka och regniga kväll. Efter 50 minuter var jag åter hemma och efter en varm dusch kände jag mig härligt avslappnad.


Idag är det den 1 oktober, om du inte redan visste det. Idag går startskottet inför säsongen 2008. Har just nu ingen större lust att ge mig ut på en runda, men dagen och kvällen är lång så vi får se vad det blir...


Har under en tid försökt tänka ut några mål inför 2008. Här är några av dom:

* Springa en 6-timmars tävling den 15 mars i Skövde.

* Genomföra en Ironman på en tid under 11 timmar.

* Vara harmonisk och ha balans i livet/kroppen. (familj, arbete, träning, sömn, mat)


Detta kändes seriöst. Jag önskar mig själv lycka till och påminner mig samtidigt om att "Det är mina tankar som styr mina resultat".

Ovido - Quiz & Flashcards