Alla inlägg den 7 oktober 2007

Av Peter - 7 oktober 2007 19:22

Efter ett par sena kvällars arbete, till 04 på morgonen, känner jag mig i dag så där härligt slö. Det regnar ute och det kompakta grå, med all färg på trädens blad, gör att det är extra skönt att bara kura inne i värmen.


Veckan som har gått har innehållit lite av varje:

* barnen var här till i onsdags, och vi hade det hur roligt som helst.

* jag och min syster var ute och fikade på stan, för första gången på hur länge? ja det  minns jag inte.

* jag var med och beställde blommor till farfars begravning samt vad som skulle stå på de medhängande textbanden. "Sov gott Lirarn" ja så fick det bli.

* arbetade på Elfsborgs match mot Dinamo...

* har kommit igång med projektarbetet med de nya kollegorna. Det är hur kul som helst för de har en sådan sprudlande energi, så det går nästan att ta på den.

* träningen fungerar riktigt bra. Har tränat fem dagar och hunnit med både löpning, cykel och simning.

* var iväg på ett intressant möte i onsdagskväll och fick höra hur odemokratiskt det gick till väga när vi fick vårt nya pensionssystem infört. Kusligt egentligen med all odemokrati i vårt så hyllade demokratiska samhälle. Frågan är om man vågar skrapa för mycket på ytan. Tänk om allt bara visar sig vara en illusion.


I övrigt försöker jag starta varje dag med att se positiva målbilder angående mig som make & pappa, framtida arbetsuppgifter, framgång i träning, huslig och redig i hemmet, samt se mig som ekonomiskt lyckad. Med andra ord "Jag försöker få till något som likna meditation". Och med tron om att det är mina tankar som styr mitt liv hoppas jag att det funkar.


Jag älskar livets mångfald...

Ovido - Quiz & Flashcards