Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av Peter - 8 oktober 2007 23:48

I kväll var det riktigt kallt ute. Jag är inte van ännu vid kylan så när det blev stjärnklart åkte den tjocka tröjan på under uniformsjackan. Stod ute mellan klockan 16 och 21 och för första gången på denna sidan sommaren blev jag kall ända in till skelettets delar. Kom hem efter jobbet och satte mig framför TV´n, där det var K1 matcher, och åt några smörgåsar. Tankarna for iväg och hamnade på den kommande semestern i Thailand, närmare bestämt Patong Beach på Phuket.


Jag längtar till värmen, de trevliga människorna, den goda maten och att få ha tre hela veckor med min fru och mina två barn. Om snart två månader, den 13 december bär det i väg...


Anledninge till att jag stod ute under kvällen var att vi bevakade Elfsborgs match mot Halmstad. Vi hade inget direkt att göra så ikväll kunde vi se lite av fotbollen. Oturligt nog missade Elfsborgarna några givna lägen och spelade bara oavgjort. Men det som etsade sig fast mest i mitt minne var att de blev trötta så fort, samt att de såg så loja ut. Jag tycker de borde ta ett större ansvar då de faktiskt är artister som 12 500 människor i publiken har kommit för att se på. Det kräver en viss offervilja och uppoffring. Jag tycker även att det är märkligt att killar som har detta som yrke inte är bättre tränade än att de kroknar efter 60 minuter. Jag är medveten om att det kan vara svårt att tända till i alla matcher och att serien är lång, men någonstans tycker jag ändå att de är priviligierade som får betalt för något som till största delen hör till det roligaste dom vet.


Själv skulle jag mer än gärna få betalt för att idrotta, men vem vill se en gammal gubbe gneta sig igenom en Ironman i tighta sportkläder? Naturligtvis ingen, och utan publik ingen tid i TV, och utan TV tid inga pengar, och utan pengar ingen inkomst tilll mig. Därför får jag fortsätta mitt idrottande på mina fridagar. Tur att det är så himla roligt...

Ovido - Quiz & Flashcards