Alla inlägg den 20 november 2007

Av Peter - 20 november 2007 20:18

Efter en dag i "skolbänken", jag går en tredagars utbildning med start igår, då jag mest suttit stilla och försökt lyssna var det under kvällen dags för lite fysisk träning. Kände fortfarande av lite stumhet efter söndagens långa löppass varpå det fick bli styrketräning, med fokus på ben och axlar. Har fått ett nytt träningsprogram av en duktig medarbetare, som verkligen kan det här med att träna styrka. Programmet är gjort så att jag under tre träningspass á 40 minuter kör igenom hela kroppen. Jag bad honom även göra ett program som passar mig som löpare, vilket jag gärna vill kalla mig då jag faktiskt väldigt ofta tar mig ut med löparksorna på fötterna. Med andra ord bort till styrkehallen på jobbet och igång med viktlyftningen.


Nu efteråt känner jag mig matt i mina muskler, men det är bara gott. Passet gick oerhört bra och kroppen svarar jättebra på träningen den får. Försöker dock ta det lite lugnt så att senor och muskelfästen hänger med i tempot, dessa två är ju tre gånger segare än muskeln i sin utveckling vilket jag måste ha med i beräkningen när jag ökar längd och vikt på de olika träningspassen jag kör. Så stark som jag är nu, både muskulärt och konditionsmässigt, har jag nog inte varit i november månad på ca 24 år. Om det är en härlig känsla? Det, kan du ge dig på...

Ovido - Quiz & Flashcards