Alla inlägg den 18 november 2007

Av Peter - 18 november 2007 17:43

Nu på förkvällen har vi frugans brorsdotter på ca 14 månader här under tiden som hennes föräldrar ser på ishockey. Det är full rulle med aktivering, blöjbyten och matning. Allt funkar riktigt bra och det käns roligt att ha en liten parvell här hemma. Vi kanske skulle se till att fixa till en liten sladd knodd... (De nuvarande barnen är ju snart 18 & 16)

Av Peter - 18 november 2007 17:00

Söndag kväll och veckan snart slut. Tiden rusar på som ett tåg med expressfart. Veckan har varit mycket trevlig och i viss mån varierande. Jag arbetade dagen i måndags och hade utbildningsdag på jobbet. Förmiddagen innehöll enbart fysisk träning och det var blandade övningar och greppteknik för hela slanten. Jag tror inte någon av oss som var med gick därifrån utan viss ömhet i leder och muskulatur. Eftermiddagen ägnades åt information, information och åter information. Jag var helt slut efter denna dag. Skulle sedan ha arbetat nätterna tisdag, onsdag och torsdag, men tog ut en välbehövlig ledighet istället. Tänkte som så att det är bättre att ha lite ledigt innan semestern så man orkar vara ledig... Det var fyra veckor till Thailandsresan i torsdags. Har inga problem alls med att se mig ligga på en varm strand med solen skinande från en blå himmel.


Denna lediga vecka koncentrerade jag till träning och åter träning. Det blev blandat mellan löpning och styrketräning, tidiga pass med hunden (efter enbart två koppar kaffe) och sena pass med pannlampan som hjälp. Träningen kändes dock effektiv och jag känner mig riktigt nöjd och vältränad. Totalt sprang jag ca 63 km och genomförde fem styrketräningspass, nytt personligt rekord denna vecka med, angående löpningen. Inte konstigt att jag sitter och ler lite småfånigt framför datorn.


I helgen hade jag även besök av mina barn, samtidigt som min fru jobbade dagarna och således var ledig på kvällarna. Vi var som en vanlig familj som åt ihop samt hittade på lite aktiviteter tillsammans. I fredags var vi på basket och i lördags gick vi en runda i Knalleland innan vi avslutade med att se en bra film på TV. Däremellen käkade vi Tacos, biffar, pizza och frukost. Oerhört kul att få rå om barnen under en hel helg utan att de behöver kila iväg till skolan och diverse andra aktiviteter. Tack skall ni ha familjen, jag älskar er...

Ovido - Quiz & Flashcards