Alla inlägg den 23 november 2007

Av Peter - 23 november 2007 15:26

I dag är det grått och lite småregnigt. Jag låg och sov, tillsammans med frugan som är ledig i dag, till klockan 09,30. Käkade frukost, läste tidningen och njöt av en murrig morgon i min ensamhet till dess frugan och hunden behagade gå upp klockan 11. Drog på mig löparkläder och skor varpå jag gav mig ut på en 15 kilometers runda. Vad skönt det var, fastän mina vikttränade muskler i benen hade svårt med omställningen till långdistanslöpning igen. Väl hemma var det bara en snabbdusch som gällde innan vi gick iväg till Restaurang Andreas och käkade lax mm. Efter denna goda lunch fick min fru handlingsbehov och begav sig till H&M tillsamman med Lotta. Själv gick jag till Lulus och beställde en grön marsipantårta till kalaset på måndag. Vi skall fira dottern som fyller 18 och frugans syster Jojs som fyller 20. Jag lovade dem ett kalas och skall bjuda på lite tilltugg, kaffe och tårta. Hipp hurra...


I förrgår kväll strax efter sju blev jag morbror för fjärde gången. Syrran min levererade, jag som trodde det var storken, en liten flicka. Gratti syrran, Martin och barnen till erat efterlängtade familjetillskott. Hipp, hipp hurra...


Snart skall jag gå och lägga mig. Jag vet att klockan inte är mer än halv 16 men jag skall arbeta natten i natt och så även i morgon och behöver därför försöka få lite skönhetssömn. Eller vanlig sömn går precis lika bra. Det där med skönhetssömn har aldrig funkat på mig. Kanske är jag imun eller tillräckligt snygg som jag är. Hur som haver, sov gott...

Ovido - Quiz & Flashcards